Я вивчив усі ноти від і до,
Хто розповість про це питання прямо?
Бо починають гаму з ноти “До”
Й те ж саме “До” стоїть в кінці у гами.

Нотам тим, бач, не сидиться:
Ждуть “До”, “Ре”, “Мі”, “Фа”, “Соль”, “Ля”, “Сі” й не сплять,
Поки розкидають по полицях
Руки, що їх будуть розставлять.

Відоме одне ствердження старе, –
Та в тенденційність впасти тут не просто, –
Що місце своє має нота «Ре»
На цілий такт, та й ще на одну восьму.

Яку тональність ти тут не візьми –
Нерівність звуків у повітрі свище.
Одна й та ж нота, ну, припустим «мі»,
Звучить сильніше, ніж та ж нота – вище.

Нотам тим, бач, не сидиться:
Ждуть “До”, “Ре”, “Мі”, “Фа”, “Соль”, “Ля”, “Сі” й не сплять,
Поки розкидають по полицях
Руки, що їх будуть розставлять.

За строфами завжди іде строфа –
Як попередні, що писав власноруч, –
Та ось, бува, скажімо, нота «фа»
Звучить сильніше, ніж та ж нота поруч.

Як раптом десь затешеться бемоль,
В ту ж саму мить, як вліз він безпардонно,
Стійка на перший погляд нота «соль»
Сама собі враз зрадить на півтону.

Нотам тим, бач, не сидиться:
Ждуть “До”, “Ре”, “Мі”, “Фа”, “Соль”, “Ля”, “Сі” й не сплять,
Поки розкидають по полицях
Руки, що їх будуть розставлять.

Сів композитор трохи опісля,
Прорізав знаком музику він грубим.
І ніжна, оксамитна, нота «ля»
Свій голос до дієзу більшить буде.

Нарешті, – знав Бетховен, як і всі, –
Без ноти «сі» нема ні гри, ні співу.
І майоріє зверху нота «сі»,
Та з висоти нам вигляда красиво.

Нотам тим, бач, не сидиться:
Ждуть “До”, “Ре”, “Мі”, “Фа”, “Соль”, “Ля”, “Сі” й не сплять,
Поки розкидають по полицях
Руки, що їх будуть розставлять.

Не варті ноти суперечок хор,
Є секретарки в них, й персони старші.
Вважається, що в сі-бемоль мінор
Звучать прекрасно всі жалобні марші.

Окрім цих нот безправних та простих
Бувають також ноти-паразити.
Хто їх зіграє, й проспіває їх?..
Та з нами – бог, а з ними – композитор!

Нотам тим, бач, не сидиться:
Ждуть “До”, “Ре”, “Мі”, “Фа”, “Соль”, “Ля”, “Сі” й не сплять,
Поки розкидають по полицях
Руки, що їх будуть розставлять.
Володимир Туленко2020