Багнетами
двох століть стик
закріпляє
робітнича рать.
Та дехто
багнета вживати звик,
щоб ним
в зубах колупать.
Все дуже добре:
поети є,
критика
пишеться критиком.
Є в поета –
коритце своє,
у критика –
своє коритико.
Та є,
що нічого
не вміють робить,
хіба що без клякс писати,
а лізуть
у книгу
хвалить
і громить
з критичного нарису –
гармати.
А щоб
наукове
було лице
у цього
верзіння препоганого, –
завжди
на столі
про випадок цей
нерозрізаний том
Плеханова.
Визубрить фразу
(та й те без пуття!),
словечок
собі навиловлює.
Буття –
а в цього – їжа й пиття
свідомість обумовлює.
На літеру «ел»
перегортаючи
авторів,
Лермонтова
признавши
в портреті,
критик з’ясовує,
що він їв
на перше,
і що – на третє.
– Шампанське пив?
Випивав, припустим.
Це вплив буржуазний – факт!
А його
любов
до маринованої капусти
доводить
поміщицький смак.
В Лермонтові, наприклад,
щоб далеко не йти,
змісту
не більше,
ніж огірків в акації.
Цілі
хори
небесних світил,
і ні слова
про електрифікацію.
Але,
обчистивши ядро
від фразерства лузги,
боби –
від лушпиння ліризму,
визнаю,
що Лермонтов
нам дорогий,
як перший
обвинувач лібералізму.
Масам ясно,
хоч як хитрй,
наче мілюкових юрма,
світила
у Лєрмонтова
ходять без вітрил,
а деякі –
то й без керма.
Хіба ж так
опрацьовувать
найважливішу з тем?
Індивідуалізмом напихати?
Демони в пекло,
а духи –
в едем?
Де ж тут змичка, дозвольте спитати?
Досить з нас
цих от
божественних легенд!
Кожним рядком немаскованим
Лермонтов
доводить,
що він –
інтелігент,
до того ж
декласований!
Інша річ
наш Степан,
– забувся,
на жаль,
як далі його величати, –
у нього
у віршах
Комінтерн виступа!..
Справжня творчість –
нема що казати!
Стьопа –
цеглина
якоїсь споруди,
в ногу іде він
з сучасним життям.
Стьопа
свідомості
тьмарить не буде
алітерацій і рим
непотрібним сміттям.
Масовим
інстинктом
Стьопа зміг
замінити
незнання
і крапок, і ком,
тому що
наймичка –
матінка їх,
а батько
є зразу селянином і робітником.
В результаті,
річ,
ясніша від помідора,
обволікається
туманом сизим,
і цієї нехитрої
нісенітниці
гори
дехто
називає марксизмом!
В журналі повішеного
хто ж
про зашморг казатиме?
Не змінити
шаблону приналежного.
«Він де про Вєшнєва», –
Лежнєв моргатиме.
Вєшнев
– «це він про Лежнєва».
|