Не всидів дома.
Анненський, Тютчев, Фет.
Веде
знов до людей нудьга-втома,
Їду
в кінематографи, в трактири, в кафе.

За столиком.
Сіяння.
Надія сіяє серцю безглуздому.
А що, як за тиждень
змінився так росіянин,
що щоки спалю вогнями вуст йому.

Звів очі, плечима знизав,
риюсь в піджачній купі.
«Назад,
назад,
назад
Страх кричить із серця.
Нудний і безнадійний, тіпає губи.

Не слухаюсь.
Продовжую
спостерігати –
невідома ні суші, ні водам болота,
старанно працює над ніжкою теляти
найзагадковіша істота.
Дивишся й не знаєш: їсть то чи не їсть то.
І не знаєш: дише то чи й не дише то.
Два аршини безликого рожевого тіста:
хоч би мітка була у куточку вишита.

Тільки колишуться, спадаючи на плечі,
зморщені щоки лискучим плащем.
Серце у нестямі,
рве і мече.
«Назад же!
Чого іще?»

Дивлюся ліворуч.
Рот розкрив без крику.
Обернувся до першого, й стало інше:
для того, хто побачив другу пику,
перший
воскреслий Леонардо да-Вінчі.

Нема людей.
Чи ви знаєте
крик тисячоденних мук?
Душа не хоче німа іти,
а сказати кому?

Кинусь на землю,
сльозами обмию
асфальт,
зітру до крові обличчя й жалю не маю.
Губами, що скучили за пестощами,
тисяччю поцілунків покрию
розумну морду трамваю.

До шпалери
притулю себе.
Де ніжніше є троянди цвітіння?
Хочеш –
тобі
рябе
прочитаю «Просте як ревіння»?

Для історії


Коли всі займуть рай і пекло жорстоке,
земля підсумками підведена буде –
пам’ятайте:
1916 року
із Петрограда геть зникли вродливі люди.
Василь Швець?