Нам для руху – труд незайвий! –
Дві ноги Всевишній дав нам,
Щоб не стали всі ми, браття,
Разом, як гриби, стирчати.
Міг би рід людський в застої
З однією жить ногою.

Дав господь два ока нам,
Щоб ми вірили очам.
Книгам вірити й пророкам
Можна і з єдиним оком, –
Дав два ока нам, нещасним,
Щоб всі бачили ми ясно,
Як, на радість нам, прекрасно
Влаштував він світ наш рясний.
Серед пекла просто неба
Слід дивитись мимоволі:
Щоб не стати, де не треба,
Віддавивши всім мозолі, –
Адже ми гіркі страждальці,
Якщо тисне чобіт пальці.

Дві руки дані нам були,
Вдвічі щоб добро творили, –
А не грабували ще,
Відбираючи чуже,
Набиваючи парці,
Як всі інші молодці.
(Чітко їх назвати, важних,
Небезпечно й дуже страшно.
Задушити б! Та біда:
Всі пани великі та
Меценати, філантропи,
Люди честі, квіт Європи!
А у німців вправність – дзуськи
Вити для панів мотузки).

Ніс один лише дав бог,
Два носи були б невпрок:
Як у склянку б їх сували,
Ми б вино не розливали.

Бог нам дав один лише рот,
Зменшив словооборот.
І з одним сини землі
Набовтали, що могли, –
А двуротий чоловік
Жер й брехав би цілий вік.
Поки в роті в нас – жратва,
Не бубонить кожен з нас,
Маючи ж відразу два –
І жери, й бреши весь час.

Нам Господь два вуха дав.
В сенсі форми – ідеал!
Симетричні, рівні, і
Не такої довжини,
Як у сірих, не злонравних
Родичів всіх наших славних.
Дав господь два вуха людям,
Знаючи: любити будем
Те, що грали Моцарт, Глюк...
Будь на світі тільки стук,
Гуркіт різі звукової,
Гемороїдальні вої
Мейєрбера – для нього
Вистачало б одного.

Тевтолінду щоб повчити,
Я брехав на всіх парах.
Та вона сказала: «Ах!
Боже рішення судити,
Сумніви, чи правий бог, –
Ах, безбожник! Ах, злочинець!
Бути захотів мізинець
Розумніше ніг аж двох!
Норов вже такий людський, –
Ледь помітив гріх який:
Те чому і те чому?..
Друг, я вірила б всьому!
Зрозуміло, що бог зміг
Мудро дати пару ніг,
Вух, очей, і рук по парі,
Що в одному екземплярі
Дав Господь нам ніс і рот.
Запитання ж таке от:
Для чого творець світил
Так недбало річ спростив
Сороміцьку, ту, якою
В чоловічу стать пристроїв,
Щоб давати зерна роду
І зливати з тіла воду?
Друг ти мій, як мати б вам
Дублікати – для розді́лу
Цих важливих функцій тіла, –
Бо вони, по всім правам,
Як важливі для людини,
Так і для всієй країни.
 
 
 
 
Дівчину терзає стид
Від свідомості: розбит
Ідеал її, що він
Так банально втратив чин.
 
 
Туга зла бере Психею:
Бо який здійснила тур,
В світлі ж лампи перед нею
Меннкен-Піссом1 бог Амур!»

Та на цей простий резон
Відповів я їй: «Пардон,
Розум дам мізерний дуже!
Ти не бачиш, любий друже,
Сенсу функцій в тім, що, може,
І з негожим трохи схожим,
Страхітливому контрасті –
Вічний стид людської касти.
Користь бог звів у систему:
В зміні функції гріхів
Для потреб чоловіків
Економії проблему
Вирішити він хотів.
І вульгарних, і священних,
І пікантних, і мерзенних
Богом було спрощено,
Воєдино зведено.
Сечу в нім та ж річ виводить,
Що йому нащадків робить,
В одну дудку смажить всяк –
І професор і босяк.
Грубий перст і пальчик жінки –
Рвуться до тієї ж скрипки.
Кожен п’є, жере, і дрихне,
І все той же фаетон
Смертних мчить за Флегетон».
1 Manneken Pis (Пісяючий хлопчик) – бронзова скульптура-фонтан, що зображує голенького карапуза, символ Брюсселя.
Петро Голубков2012